Přepuštěné máslo – ghí

Když jsem ho poprvé ochutnala, byla to jako láska na první pohled. Když jednou zkusíte přepuštěné máslo, nikdy už nebudete chtít použít nic jiného. Ta jeho neskutečná oříšková chuť vás prostě dostane. Tuto tradiční úpravu másla používala už M. D. Rettigová. Můžete na něm smažit, aniž by se začalo přepalovat. Zvládá totiž teploty 200 až 250 stupňů (obyčejné máslo pouze 150–180 stupňů). Další výhodou přepuštěného másla je zvýšení trvanlivosti, můžeme ho totiž v chladu a suchu uchovávat déle než půl roku. Přepuštěné máslo podporuje imunitu, má blahodárné účinky na procesy ve střevech a posiluje zrak. Používá se hlavně pro zjemnění chuti. Přepuštěné máslo činí pokrmy lépe stravitelnými a zachovává vitamíny v potravinách. Tak vzhůru do výroby domácího přepuštěného másla, nemáte se vůbec čeho bát. Jeho příprava je snadná a vám nezabere víc jak 50 minut.

Na skok v kuchyni

Autor

0.0/5
Počet lidí, kteří přidali do oblíbených: 0

Ingredience

  • 500 g másla

Postup

1

K přípravě potřebujeme 500 g másla. To si nakrájejte na menší kousky a dejte do hrnce se silným dnem (pokličku nepoužíváme).

2

Máslo dáme rozehřát na střední plamen (sledujeme čas – stopky).

3

Zhruba po necelých 10 minutách se nám máslo zcela rozpustí a v tuto chvíli ztlumíme na nejnižší stupeň. Od této chvíle začne máslo vytvářet jakési jemné bublinky a na povrchu se začne tvořit pěna. Tu sbíráme cca 30 minut. Během těch 30 minut můžeme máslo i trochu promíchat.

4

Pokud se nám přestane pěna tvořit, tekutina je již úplně čirá a my vidíme na dno hrnce, je máslo hotové.

5

Teď už jen přes plátno přelijeme do uzavíratelných sklenic a skladujeme v suchu a chladu.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Tisk
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

Základní recept na máslový korpus k jakémukoli koláči

Domácí želé bonbóny z ovocné šťávy a bez přidaného cukru

Krémová patizonová polévka

Krémová bramborová polévka s pažitkou a smetanou

Nízký chléb s restovanými semínky a celozrnnou moukou

Dýňové cupcakes s banánovým krémem

Antioxidační smoothie se spirulinou

Brie pečený s malinami, vlašskými ořechy a medovou zálivkou

Video: Pečené kuřecí stehna se smetanovou omáčkou a sušenými rajčaty

Výživný nápoj z chia semínek

Salát s prosciutto a sýrem babybel

Lahodný čokoládový dort z jedné misky