fbpx

Lněné krekry slim fit

Super jednoduchý recept na dietní krekry. Hlavní přísadou jsou lněná semínka – jedna ze super potravin dnešní doby. Jsou zdravá, dobrá, dostupná (i cenově) a určitě je vhodné je zařazovat do jídelníčku častěji. Hlavně my, dámy a slečny, bychom je měly jíst, protože přispívají k lepší kvalitě vlasů a nehtů.

Lněné krekry slim fit

Ingredience na 2 porce

  • 6 lžic lněných semínek (hnědých nebo zlatých)
  • 2 lžíce loupaných slunečnicových semínek
  • 3 lžíce loupaných dýňových semínek
  • 18 lžic horké vody (3 lžíce vody na 1 lžíci lněných semínek)
  • ¼ lžičky himalájské soli
  • špetka drceného kmínu

Postup

Celkový čas přípravy: 30 min

1

Ingredience smícháme a směs necháme 15 minut bobtnat. Lněná semínka nasáknou tekutinu a vytvoří gelovou hmotu, díky které pak krekry drží pohromadě i bez vejce. Plech vyložíme pečicím papírem nebo ještě lépe pečicí podložkou na více použití – z ní jdou krekry lépe odloupnout. Pomocí lžíce klademe semínkovou směs na plech do tvaru menších, tenkých sušenek. Pečeme na 170 °C asi 12 minut.

Lněné krekry slim fit
2

Krekry jíme samotné, podáváme s různými dipy nebo můžeme namazat pomazánkou, doporučuji avokádovou s česnekem a sušenými rajčaty nebo nasladko s marmeládou a ovocem.

Poznámka

Na lněných krekrách se mi líbí nenáročná příprava, nemusíme totiž nic mixovat, vše smícháme v jedné misce, takže žádné haldy špinavého nádobí. Potom dostupnost těch pár ingrediencí, které mám téméř vždy ve špajzce. Krekry vydrží poměrmě dlouho čerstvé, skladuji je v plechové krabici na cukroví. Jsou taky ideální svačinou na výlety. Při cestování autem je mnohem lepší mít s sebou pár lněných sušenek a nemuset být odkázán jen na jídlo na benzínkách.

Mohlo by vás zajímat:

Hodnocení a komentáře

Terísek

Terísek 18. 2. 2017

Naprosto luxusní,dělám pro každou návštěvu a všichni chtějí recept!!Opravdu výborné a jednoduché!! 🙂

Odpovědět

pro přidání komentáře