Smažené sajgonky (jarní závitky)

Výborné sajgonky ve veganské verzi. Náplň tvoří pouze zelenina a hnědá rýže. Jídlo je sice tučnější díky smažení v hlubokém oleji, ale neodolatelné. Závitky můžete jíst jako hlavní chod s přílohou, k salátu nebo takto samotné. Výborně chutnají s ostrým veganským dipem. Sajgonek dělám vždy plný tác, sní se rychleji, než jsem předpokládala. Do náplně můžete zužitkovat prakticky jakoukoli zeleninu, co Vám zůstala v lednici – od salátů, po cukiny a mrkve, petržel, květák, dokonce i špenát, rajčata či ředkvičky. Vyzkoušeno mám mnoho druhů náplní, dobré je také přidat tofu natural.

Smažené sajgonky (jarní závitky)

Ingredience na 10 porcí

  • po 1 hrsti listového špenátu, salátu hlávkového a čínského zelí
  • 2 mrkve
  • 1/3 velké cukiny
  • 1 cibule
  • 1 sáček hnědé rýže
  • balení rýžového papíru
  • sambal nebo cayenský pepř – pouze trošku
  • sůl, kari, sójová omáčka
  • olej na smažení

 

Postup

Celkový čas přípravy: 45 min

1

Všechnu zeleninu si očistíme a nakrájíme na tenké nudličky a osmahneme na trošce oleje, poté podlejeme troškou vody a dusíme doměkka. Směs dochutíme solí, sambalem, nebo pepřem, kari a sójovou omáčkou.

2

Sáček hnědé rýže uvaříme v osolené vodě doměkka.

3

Zeleninu a rýži smícháme a vznikne nám směs, kterou plníme rýžový papír.

4

Rýžový papír krátce namočíme ve vodě, dáme na prkénko, střed naplníme asi 2 lžícemi směsi do podlouhlého tvaru, zahneme rohy po podlouhlé straně náplně a rolujeme na tenčí a delší roličku. Závitek si odložíme na talíř a pokračujeme s dalšími roličkami.

5

Poté je postupně smažíme ze všech stran dozlatova a servírujeme. Doporučuji nechat chvíli okapat na papírovou utěrku.

Smažené sajgonky (jarní závitky)

Mohlo by vás zajímat: Hlavní jídla, Veganské, Vegetariánské

Hodnocení a komentáře

Filip

Filip

Miluji to!

Odpovědět

pro přidání komentáře