Domácí vegan müsli

Většina receptů na domácí müsli, co jsem našla na internetu, není určena veganům a obsahuje příliš mnoho tuku a cukru. Vymyslela jsem lehčí fitness veganskou verzi, která je křupavá, vynikající a nádherně voní. Proč domácí müsli? Skvěle se hodí na snídani a na takové to domácí křupáníčko. Z obchodu jsou müsli blééé, protože obsahují zbytečně příliš cukru, tuku, konzervantů, zlepšovačů chutě a éčka. A ani jedno nechceme jíst, že ano? Příprava je velmi jednoduchá a nenáročná, müsli v troubě spíše jen sušíte dozlatova než pečete.

Domácí vegan müsli

Ingredience na 8 porcí

  • 200 g ovesných vloček
  • po 1 velké polévkové lžíci:
  • sezamové semínko
  • len hnědý
  • dýňová semena
  • strouhaný kokos
  • sušené brusinky
  • rozinky
  • sušený ananas
  • sušené meruňky
  • kešu oříšky – mohou být i 2 lžíce
  • 2 lžíce slunečnicového oleje
  • 2 lžíce sladkého sirupu (agávový, rýžový, sladový, …)
  • 1 menší jablko
  • 1 menší banán

Postup

Celkový čas přípravy: 60 min

1

Všechny sušené ingredience nakrájíme na malé kostičky a smícháme s vločkami a semínky.

2

Zmixujeme jablko, banán, olej a sirup. Tuto kaši zamícháme do suchých přísad.

3

Pec si rozhřejeme na maximum a směs dáme na pekáč s nepřilnavým povrchem, poté troubu stáhneme na minimum. Během pečení 2–3x prošoupneme na plechu, aby se müsli rovnoměrně opékalo. Pečeme (sušíme v troubě) dozlatova. Müsli ztvrdne až po vychladnutí.

Poznámka

Skladujeme v uzavíratelné nádobě na poličce, prý směs vydrží až měsíc. Ale nemám to vyzkoušeno, vždy jsem ho rychle snědla. :) Ideální je například s rosltinným mlékem nebo sójovým dezertem apod. Pro nevegany samozřejmě s jogurtem. Toto müsli můžeme počítat do fitness receptů z toho důvodu, že značné množství másla jsem zde nahradila jablkem a banánem a ušetřila spoustu nepotřebného tuku. Dobrou chuť.

Mohlo by vás zajímat: Fitness a zdravé, Pro začátečníky, Recept bez chodu, Veganské

Hodnocení a komentáře

Filip

Filip

Miluji to!

Odpovědět

pro přidání komentáře