fbpx

Plantainové chipsy a hranolky

Tento recept už jsem chtěla dlouho vyzkoušet. Plantainy byl jednou ze surovin, kterou jsem před změnou své stravy vůbec neznala. A protože ráda zkouším nové chutě a ingredience (tím spíš, pokud patří do asijské kuchyně, která mi učarovala), bylo jasné, že k tomu prostě jednou dojde. Je to tady a já vůbec nechápu, proč jsem to tak dlouho odkládala :-D Jsou výborné! Pokud čekáte, že plantainy budou chutnat jako banány, jste na omylu, i když tak vypadají. Spíše chuťově připomínají pečené brambory. Takže zkuste plantainy sehnat (osobně je v Praze kupuji buď na Francouzské 66, nebo v ovozelu u zastávky Štěpánská, dají se sehnat i v Sapě nebo v Globusu) a recept zkuste. Rozhodně za to stojí!

Plantainové chipsy a hranolky

Ingredience na 2 porce

  • cca 200 g oloupaných plantainů
  • 2-3 lžíce olivového nebo kokosového oleje
  • 2-3 lžičky grilovacího koření

Postup

Celkový čas přípravy: 30 min

1

Plantainy oloupejte. Zní to snadno, ale až tak lehce, jako u banánů, to nejde. Nejlépe se proto plantainy loupou tak, že se podélce nakrojí slupka a ta se postupně po kouskách sloupne.

Plantainové chipsy a hranolky
2

Potom si plantain nakrájejte na tvary, které odpovídají výslednému pokrmu – na tenké plátky, kolečka nebo hranolky. U hranolek a koleček si vystačíte s nožem, na plátky vám bude skvělým pomocníkem škrabka na brambory nebo plátkovací struhadlo (mandolína).

Plantainové chipsy a hranolky
3

Smíchejte 2-3 lžíce oleje se zvoleným kořením. Osobně doporučuji domácí grilovací koření nebo kořenící himalájskou sůl Africká harisa od firmy Cereus, popřípadě použijte sůl s kořením podle vaší volby (vždy ale pozorně pročtěte složení, aby nebyly přimíchané nějaké nepovolené suroviny).

4

Nakrájené plantainy rozprostřete v jedné vrstvě na pečící plech vyložený pečícím papírem (já na jeden 200g plantain použila dva plechy) a slabě potřete připravenou směsí.

Plantainové chipsy a hranolky
5

Vložte do trouby vyhřáté na cca 170°C a pečte cca 20 minut.
Podávejte jako snack (to neplatí pro Whole30), nebo jako přílohu k masu. Lze doplnit ochucenou majonézou nebo guacamole.

Mohlo by vás zajímat:

Hodnocení a komentáře

pro přidání komentáře