fbpx

Rostlinné placičky s quinoou plné bílkovin

Křupavé čistě rostlinné placičky, ze kterých nedostatek bílkovin rozhodně nehrozí. Navíc jsou bez lepku a téměř bez tuku. Obsahují quinou, která je považována za superpotravinu!

Rostlinné placičky s quinoou plné bílkovin

Ingredience na 6 porcí

  • 150 g jáhel
  • 100 g quinoy tmavé (můžete použít i bílou, ale tmavá je křupavější a výraznější)
  • 100 g červené čočky loupané
  • lžička sypkého zeleninového vývaru
  • lžíce sójové omáčky
  • 2 lžíce lahůdkového droždí
  • lžíce psyllia
  • lžička mletého sušeného česneku
  • lžička uzené papriky
  • pepř a sůl dle chuti
  • cibule
  • trocha řepkového oleje

 
Podáváme se šťouchaným bramborem nebo bramborovou kaší.

Postup

Celkový čas přípravy: 45 min

1

Jáhly, červenou čočku i quinou postupně (každou zvlášť) propláchneme v sítu. Jáhly spaříme horkou vodou a necháme je v ní 5 minut stát, poté zcedíme a ještě jednou spaříme. Jáhly i čočku necháme namočené ve studené vodě asi 15 minut. Poté vše přesuneme do hrnce, zalijeme čistou studenou vodou několik centimetrů nad suroviny, přidáme sypký vývar a vaříme do změknutí/rozvaření. V případě potřeby přiléváme vodu. Trvá to 20 - 30 minut.

2

Cibuli nakrájíme na jemno a osmažíme na troše řepkového oleje. Přidáme ke směsi, kterou jsme nechali chvíli vystydnout. Přidáme i všechny ostatní suroviny - lahůdkové droždí, psyllium, sójovou omáčku a koření. Dosolíme dle chuti.

Rostlinné placičky s quinoou plné bílkovin
3

Ze směsi tvarujeme placičky (z tohoto množství jsem měla 12 větších placek), které pečeme na pečícím papíře při vyšších teplotách asi 20 minut, neotáčíme. Vyndaváme, když je povrch lehce křupavý - placky však jsou odloupnout od papíru, až když trochu vystydnou, cca 10 minut po vyndání z trouby.

Poznámka

Psyllium je rozpustná vláknina z jitrocele, nejčastěji se používá při trávicích problémech pro své detoxikační a pročišťující schopnosti. Je však skvělé i proto, že nacucává přebytečnou vodu a tak dokonale spojuje různé směsi. Opravdu doporučuji psyllium zakoupit, protože ho využijete do nejrůznějších rostlinných karbanátků či kuliček nebo při výrobě domácího rostlinného sýra. Pokud psyllium nemáte a neplánujete si ho ani koupit, můžete ho v receptu nahradit mletým lněným semínkem či mletým chia semínkem, které mají podobné schopnosti.

Mohlo by vás zajímat:
Brambory Hlavní jídla

Hodnocení a komentáře

pro přidání komentáře