fbpx

Veganské sushi

Moje oblíbené jídlo, tedy naše oblíbené doma. Sushi opravdu zasytí díky rýži a suroviny není zase tak těžké sehnat. Největší problém jistě budete mít s koupí mořských řas Nori, ale viděla jsem je v Kauflandu i v Tescu, ve zdravé výživě je mají na 100%. Poté ještě budete potřebovat k servírování sójovou omáčku, nakládaný zázvor, Wasabi a mou oblíbenou omáčku Amazon Mango. Tohle všechno jsem viděla i v Penny. Na rolování budete potřebovat trochu zručnosti, ale vymyslela jsem si jednoduchý způsob i pro začátečníky. Sushi si beru sebou i do práce.

Veganské sushi

Ingredience na 6 porcí

  • bílá rýže
  • sůl, cukr, vinný ( rýžový ) ocet
  • řasy Nori
  • Naplň: okurka, kedlub, řepa, mrkev, růžový nakládaný zázvor, uzené tofu
  • omáčky k servírování: wasabi, sójová, amazon mango

Postup

Celkový čas přípravy: 45 min

1

Rýži vaříme doměkka ve vodě bez soli. Až je hotová, přendáme ji do misky ( nepoužíváme kovové kuchyňské náčiní ). Rýži dochutíme v míse solí, cukrem a octem, raději méně, asi 2 PL octa, stejně cukru a trochu soli, má se zachovat stále chuť rýže.

2

Na kuchyňské desce si rozložíme plát pečícího nebo svačinového papíru, dáme na něj lesklou stranou dolů plát řas delší stranou směr vlevo - vpravo. Na řasu pokládáme rýži, musíme ji tam pěkně rozložit na všechny strany stejnoměrně, zadní okraj necháme bez rýže asi 3 cm. Plníme uprostřed na nudličky julienne nakrájenou okurkou, řepou, mrkví, kedlubnem, asi 1 cm širokým hranolkem uzeného tofu, který pokryjeme zázvorem.

3

Až je sushi vychlazené, krájíme jej na tenké plátky a servírujeme na talíř a jíme hůlkami. K sushi dáváme na stůl tři misky - s wasabi, se zázvorem a se sójovou omáčkou - ne maggi prosím. Každý kousek si můžete dochutit těmito omáčkami.

Veganské sushi
4
Veganské sushi

Mohlo by vás zajímat:
Fitness a zdravé Veganské Vegetariánské

Hodnocení a komentáře

pro přidání komentáře