fbpx

Hráškový hummus

Na zahrádce teď dozrává sladký zelený hrášek, který momentálně dávám úplně do všeho, takže když jsem se chystala dělat cizrnový hummus, zakomponovala jsem hrášek i do něj. Hummus má tak jemně zelenou barvu a spoustu železa a vitamínu C navíc. Cizrna je zase skvělým zdrojem rostlinných bílkovin, vlákniny, hořčíku, draslíku a manganu. Hummus tak není jen největší cizrnová klasika, ale jde o velmi zdravou pomazánku, kterou si prostě zamilujete. Cizrna je k dostání buď už uvařená v plechovce a je s ní tedy pak jednodušší práce, zároveň je ale už vždy naložená ve slaném nálevu, takže když mám čas, raději si koupím cizrnu v suchém stavu a sama si ji uvařím. Cizrnu je vždy potřeba dopředu přes noc namočit (alespoň 10 hodin) a pak už jí stačí hodina až hodina a půl vaření.

Hráškový hummus

Ingredience na 8 porcí

Suroviny:

  • 300g vařené cizrny
  • 150g čerstvého zeleného hrášku
  • 2 lžíce tahini pasty
  • 3 stroužky česneku
  • 1 lžíce citronové šťávy
  • olivový olej
  • sůl
  • pepř

Postup

Celkový čas přípravy: 5 min

1

Čerstvý hrášek 2 minutky povaříme a dáme ho společně s vařenou cizrnou, tahini pastou, česnekem a citronovou šťávou do mixéru.

Hráškový hummus
2

Množství soli a pepře je na Vás, takže je lepší ochucovat hummus postupně a během mixování ho ochutnávat. Taktéž není dáno přesné množství olivového oleje, přilévejte ho tedy postupně, dokud nebude mít hummus hladkou konzistenci.

Hráškový hummus

Poznámka

Hotový hummus skladujte v lednici v uzavíratelné sklenici či misce, vydrží i týden.

Mohlo by vás zajímat:

Hodnocení a komentáře

pro přidání komentáře