Domácí seitan

Seitan je pšeničná bílkovina a veganům slouží např. místo masa nebo sójového masa. Použití: všude a na všechno – do polévek, do omáček, do gulášů, jako řízek, k zapékání, do salátů, s těstovinami a na gril... Příprava je jednoduchá, hotový seženete ve zdravé výživě, ale domácí je přece jen domácí.

Blani Szarzec

Autor

0.0/5
Počet lidí, kteří přidali do oblíbených: 0

Ingredience

  • 1 kg hladká pšeničná bílá mouka
  • 0,5 l voda
  • sůl troška

Postup

1

Do mísy dejte všechny ingredience a míchejte nejlépe ručním mixérem do úplného spojení hmoty. Hmotu nechte chvíli odpočívat.

2

Směs dále hněteme rukama ve studené vodě v míse a těsto vyplachujeme. Hněteme ve vodě, dokud není bílá. Vodu z mísy slijeme a vyměníme na čistou. Proces (vymývání škrobu) opakujeme tak dlouho, dokud není voda čistá a těsto, co vypadá jako mozek, se nezmenšilo na polovinu. Tímto nám vznikl seitan – pšeničná bílkovina.

3

Aby nebyl úplně bez chuti, chvíli jej povaříme v zeleninovém vývaru a poté uchováváme v lednici. Ale tento krok není nutné, pokud jste jej dobře nasolili.

Poznámka

Seitan se dá upravovat opravdu různorodě a na 100 g má 490 kJ, 26 g bílkovin, 2 g sacharidů a pouze 1 g tuku. Ideální pro udržení štíhlé linie a doplnění bílkovin u veganů.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Tisk
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

Nepečený dort z piškotů, ovoce a zakysanky

Vegetariánské zelené kari

Bruschette se špagetovou dýní

Kokosové nanuky s kiwi, chia semínky a bez rafinovaného cukru

Svatební dort – naked cake

Sladká „tygří“ roláda s čokoládovou náplní

Poctivá domácí nutella s oříšky a bez palmového oleje

Šťavnaté masové závitky z filo těsta

Štíhlá celozrnná pizza

Jedinečné brownies s dvěma druhy čokolády a krémovým sýrem

Rychlé banánové nanuky s čokoládovou polevou a mandlemi

Makedonský sladký chléb kozinjak