Lehká polévka z červené čočky

Příprava polévky zabere necelou půlhodinu. Velkou výhodou je výborná stravitelnost, vysoký obsah bílkovin i vlákniny a skvěle bude chutnat i druhý den! Kdo má více času, může jako základ orestovat 1 cibuli a stroužek česneku, ale výborná je i v téhle superrychlé lehké variantě. Jako přílohu doporučuji kvalitní pečivo.

Lehká polévka z červené čočky

Ingredience na 4 porce

  • 1 konzerva sekaných rajčat (400 g)
  • 250 g červené loupané čočky
  • 1 balení uzeného tofu
  • 1 citron – šťáva
  • voda
  • mořská sůl
  • cukr
  • libeček
  • maggi bylinka (smil italský)

Postup

Celkový čas přípravy: 30 min

1

Do hrnce vlijeme obsah rajčatové konzervy a přidáme propláchnutou čočku. Prázdnou plechovku ještě třikrát naplníme vodou, kterou přilijeme k rajčatům a čočce.

2

Zatímco směs přivádíme k varu, nakrájíme na kostičky uzené tofu a přidáme do hrnce spolu se šťávou z jednoho citronu.

3

Necháme společně vařit cca 15 minut. Poté dochutíme solí, cukrem a těsně před koncem varu přidáme hrst nasekaných bylinek, které už jen necháme prohřát.

Poznámka

S množstvím přidávaných bylinek nemusíte nijak šetřit – obě mají efekt podobný maggi a zvyšují slanost pokrmu, takže můžete o to méně solit. Stonek libečku lze po otrhání lístků nechat vyvařit v polévce a odstranit teprve před závěrečných dochucením. Kdo opravdu nemá čas a ani čerstvé/mražené bylinky, může přidat jako náhradu kvalitní bujón. Červenou čočku není třeba předem namáčet a uvařená je zhruba po 5 minutách – doporučuji delší var, kvůli stravitelnosti a lepšímu spojení chutí. Komu by nevyhovavala konzistence, může po změknutí čočky použít na část polévky ponorný mixér. Polévka splňuje nároky nejen vegetariánů/veganů, ale je vhodná i při bezlepkové, šetřící či pankreatické dietě se sníženým obsahem tuků.

Mohlo by vás zajímat: Recept bez chodu, Recept bez kategorie

Hodnocení a komentáře

cedr

cedr

Miluji to!

Odpovědět

rekos

rekos

Miluji to!

Odpovědět

pro přidání komentáře