fbpx

Jak upravit brokolici, aby si zachovala vitamíny i krásnou barvu

Sytě zelená, jemně křupavá a opravdu chutná – taková brokolice je ideální přílohou k masným pokrmům nebo jako součást salátů a zeleninových směsí. Využijte tento krátký a šetrný způsob přípravy a zachovejte v brokolici cenné vitamíny, minerály i příjemnou chuť.

TIPY

  • Voda z vaření brokolice se dá využít jako základ pro zeleninovou polévku.
  • Pozor na zbytečně dlouhou přípravu. Pokud se brokolice dlouho tepelně zpracovává ztrácí křehkost, vitamíny (především vitamín C) a chuť se stává mdlou.
  • Čas přípravy: 25 minut
  • Porce: 4
Saute Brocoli

Ingredience na 2 porce

  • cca 450 g čerstvé brokolice
  • 1 lžíce extra panenského olivového oleje
  • 2 stroužky česneku, drcené
  • 1 lžíce citronové šťávy
  • sůl a pepř dle chuti

Postup

Celkový čas přípravy: 10 min

1

Rozdělte brokolici na jednotlivé růžičky, stonek rozkrájejte na kousky velikostí podobné růžičkám.

2

Vložte brokolici do většího hrnce, zalijte ji vodou tak, aby byla celá potopená, přidejte lžičku soli a přikryjte poklicí. Na velkém plameni přiveďte vodu rychle k varu, pak plamen stáhněte a nechte slabě probublávat 3 až 4 minuty.

3

Sceďte brokolici přes cedník a s mírným třesením se zbavte co nejvíce vody. Aby si brokolice po povaření zachovala co nejvíce zelené barvy, prolijte ji při scezení studenou (nejlépe ledovou) vodou.

4

Na velké pánvi nad středním plamenem rozehřejte olivový olej a na něm přibližně po jednu minutu osmahněte česnek.

5

Přidejte na pánev scezenou brokolici a za častého promíchání restujte přibližně pět minut, dokud nejsou růžičky brokolice křehké akorát k zakousnutí. Pokapejte citrónovou šťávou, osolte a opepřete a můžete servírovat.


  • Líbil se Vám recept?


    Italian Trulli Pak by se Vám mohla líbit i naše kuchařka se zdravými recepty, kterou jsem nedávno vydali. S touto kuchařkou budete jíst zdravě a ušetříte čas i peníze. Pošleme vám ji bez poštovného a můžete nám ji do 30 dní zdarma vrátit. 🙂

    Více informací o kuchařce




Mohlo by vás zajímat:
brokolice dietní zdraví Bez laktózy Bez oříšků Bezlepkové Fitness a zdravé Jaro Léto Paleo Podzim Přílohy Pro diabetiky Veganské Vegetariánské Zima

Zdroj: busycooks.about.com

Hodnocení a komentáře

pro přidání komentáře